상세 컨텐츠

본문 제목

과거시제_과거완료진행형_부정문

쪽지시험_a.k.a. Pop Quiz

by zoester 2023. 2. 28. 09:40

본문

반응형

과거시제_과거완료진행형_부정문

1. 집이 더러웠다. 그들은 집을 얼마간 안치우고 있었었다. (동사: clean)

더보기

답) The house was dirty. They hadn't been cleaning it for some time

 

2. 병원에 갔었다. 몸이 얼마간 몸이 안좋은 상태였었다. (동사: feel well)

더보기

답) I went to see a doctor. I hadn't been feeling well for some time.

 

3. 돈이 없었다. 저축을 안하고 있었었다. (동사: save)

더보기

답) I didn't have money. I hadn't been saving money.

 

4. 차를 마셨다. 커피를 안마시고 있었었다. (동사: drink)

더보기

답) I drank tea. I hadn't been drinking coffee.

 

5. 깜짝 놀랐다. 얘기를 안듣고 있었었다.  (동사: listen)

더보기

답) I was taken aback. I hadn't been listening to their stories. 

 

반응형

관련글 더보기

댓글 영역